Δοκίμια-Μελέτες
Φιλοσοφητέα
Η φιλοσοφία, η τάση προς την καθαυτό γνώση, αλλά και το πλαίσιο ανάπτυξης όλων των επιστημών, ασκούσε σειρηνωδό έλξη προς τον άνθρωπο σ’ όλη τη διάρκεια της ιστορίας του.
Απώτερος στόχος, άλλωστε, όλων των φιλοσόφων υπήρξε όχι μόνο η ηθικοποίηση του ατόμου αλλά και η ευδαιμονία των πολιτειών, την οποία μόνο οι ηθικά καλλιεργημένοι άνθρωποι μπορούν να εξασφαλίσουν προάγοντας, συγχρόνως, όλους τους συμπολίτες τους σε ανάλογο ηθικό, αισθητικό και πνευματικό επίπεδο.
|
|
|
|
Αριστοτέλης - ένας διαχρονικός παιδαγωγός
Το παιδαγωγικό σύστημα που εισηγήθηκε ένας από τους κορυφαίους φιλοσόφους της αρχαιότητας, ο Αριστοτέλης, και η επικαιρότητα των σχετικών θέσεών του συνδέονται άμεσα με την αναγκαιότητα ενδυνάμωσης της ανθρωπιστικής διάστασης της σύγχρονης αγωγής.
Το παιδαγωγικό ιδεώδες, που ο Αριστοτέλης οραματίστηκε, μπορεί να συμβάλλει καίρια στην κατεύθυνση αναμόρφωσης της σύγχρονης εκπαίδευσης αλλά και να βοηθήσει το σύγχρονο άνθρωπο να επιτύχει εσωτερική ισορροπία, ηθική αναβάπτιση, ψυχική ανάταση και ακεραίωση της προσωπικότητάς του.
|
|
|
|
Ελληνικής παιδείας απαρχές Πλάτων και Αριστοτέλης
Ο μονόπλευρος τεχνοκρατικός προσανατολισμός της σημερινής εκπαίδευσης καθιστά την αναγκαιότητα ενδυνάμωσης της ανθρωπιστικής διάστασης της αγωγής πιο επίκαιρη από ποτέ.
Τα παιδαγωγικά ιδεώδη που ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης οραματίστηκαν μπορούν να συμβάλλουν καίρια σ΄ αυτήν την κατεύθυνση.
Η επικαιρότητα των θέσεων των δύο διανοητών μπορεί να βοηθήσει το σύγχρονο άνθρωπο να επιτύχει εσωτερική ισορροπία, ψυχική ανάταση και ακεραίωση της προσωπικότητάς του.
|
|
|
|
Φθινόπωρο δεν μου έτυχε να βρω ίσαμε σήμερα στις λέξεις
Στο βιβλίο αυτό συγκεντρώνονται κείμενα, διαφόρων μορφών και τρόπων, διαφόρων καιρών και τόπων, πεζά-αφηγηματικά με σαφή ή έμμεσο αυτοβιογραφικό τόνο, με ποιητική υφή και στόχευση, και κριτικές προσεγγίσεις έργων λόγου και τέχνης.
Και το «φθινόπωρο» του τίτλου; Στις λέξεις κατέφυγα, με επιμονή και υπομονή, για να περιγράψω το φθινόπωρο ως εποχή, ως ανάμνηση στιγμών, ως θέμα έργων, και ως ψυχική προδιάθεση μπρος στη συγκαιρινή μας πραγματικότητα με τις τόσες δύσμορφες όψεις και οδυνηρές κόψεις της.
|
|
|
|
Σκέψεις επί διεπιστημονικών σεμιναρίων φιλοσοφίας
|
|
|
|
Σοφία Στρέζου
Αισθητικές αναλύσεις δημιουργών
Κάπως έτσι, άρχισα να γράφω, για να αντιστέκομαι στο χρόνο, στην πεζή καθημερινότητα, επιζητώντας να της δώσω μιαν άλλη διάσταση, με ονειρική διάθεση, για να ομορφαίνω εκείνα, που, έτσι κι αλλιώς, δεν μπορώ ν’ αλλάξω. Με πετάγματα καρδιάς, πέρα από τα όρια της συμβατικότητας, για να προσεγγίζω το ανέφικτο, το προσδοκώμενο...
|
|
|
|
Αισθητικές αναλύσεις δημιουργών 2ος τόμος
Σε σελίδες
ανακαλύπτονται και αποκαλύπτονται
Εκλεκτικές Συγγένειες…
που πληρούν την εσωτερική διάσταση ανθρώπων
ακολουθώντας μοναδικά ταξίδια
με μοναχικές πορείες
σε πέλαγα σκέψης.
|
|
|
|