Page 15 - «Σίβυλλα, Το τίμημα της ύβρεως» - Δήμητρα Παπαναστασοπούλου - Άνεμος Εκδοτική
P. 15
ΣΙΒΥΛΛΑ, ΤΟ ΤΙΜΗΜΑ ΤΗΣ ΥΒΡΕΩΣ
Τις επόμενες ημέρες η Θέκλα εξήγησε στην έκθαμβη θεία
της τη μεταμόρφωση του θεού πίσω από τη φαινομενική του
εξαφάνιση. Ο κόσμος πιστεύει και προσκυνά τον νέο θεό, τον
Ιησού, γέννημα θεού, όπως και ο Απόλλων. Τον ονομάζουν
Σωτήρα, όπως και τον Φοίβο. Η γιορτή των Θεοφανείων που
γιορταζόταν σε ανάμνηση της πορείας του Απόλλωνα προς
τα βόρεια –δηλαδή από τους Δελφούς στην Υπερβόρεια πα-
τρίδα του, η οποία σχετίστηκε με τις τροπές και τις ισημε-
ρίες του πατέρα της Γης, του Ήλιου– σαν εκδήλωση της λα-
τρείας του κόσμου προς το ηλιακό φως, θα μεταμορφωνόταν
σε μια άλλη με το ίδιο όνομα, αλλά θα δήλωνε την επίσημη εμ-
φάνιση του Θεού-πατέρα του Ιησού και ενός ιερού πνεύμα-
τος με τη μορφή περιστεριού, την ώρα που ο Ιησούς εξαγνι-
ζόταν στα νερά ενός μακρινού ποταμού μερικούς αιώνες νω-
ρίτερα. Αυτά τα τρία αποτελούσαν στην ουσία τον νέο πανί-
σχυρο Θεό.
Η εβδόμη Βυσίου ξεπρόβαλλε λαμπρή. Ένας αστραφτερός
ήλιος φώτισε την πλάση και ιδιαίτερα τους Δελφούς. Η Θέκλα
ντυμένη στα λευκά βαδίζει προς τον ναό, με την Ξενόκλεια να
την ακολουθεί. Βλέπει την επιγραφή «γνώθι σ’ αυτόν», το σύμ-
βολο του χαιρετισμού και της παραίνεσης του θεού στον πιστό
που προσέρχεται να τον συμβουλευθεί. Στέκει και προσφω-
νεί με σταθερή φωνή «Εί», ```δηλώνοντας ότι αποδέχεται πως ο
Απόλλωνας είναι πράγματι ο Θεός ο αληθινός, ότι αυτή είναι η
μοναδική προσφώνηση, η ταιριαστή κι αρμόζουσα στη θεότη-
τα και τη δύναμή του. Μετά η Ξενόκλεια προηγείται για να την
οδηγήσει στο άδυτο, όπου η Θέκλα θα πάρει τον όρκο των ιε-
ρειών.
«Αγιστεύω και ειμί καθαρά και αγνή από των άλλων, των
ου καθαρευόντων και από ανδρός συνουσίας*».
* Μεταφορά στη νεοελληνική του αρχαίου κειμένου: «Ιερουργώ φρο- Μεταφορά στη νεοελληνική του αρχαίου κειμένου: «Ιερουργώ φρο-
23